Звіти



Сценарій заняття
на тему: «Профорієнтація»
Тема: Профорієнтація
Цілі заняття: -ознайомлення з різноманітністю професій;
-         вивчення власних особливостей;
-         підбір професії;
-         дослідження особливостей професії.
Методи роботи: елементи тренінгу, тестування, робота з роздатковим   матеріалом.
Матеріали для роботи: чисті аркуші, тест ЕРІ, барометр професій, гороскоп професій.
Структура заняття:
Організайційні моменти (привітання);
Ознайомлення з темою і планом заняття (5-7 хв.);
Теоретична частина: (15 хв.)
Стратегія успіху або поєднання ХОЧУ: бажання, цікавість, прагнення
                                                 МОЖУ: здібності, таланти, стан здоровя
                                               ТРЕБА: стан ринку праці, потреби регіону
Сім кроків до зваженого рішення
Помилки при виборі професії
Практична частина: (20 хв.)
Орієнтири для вибору професії: для визначення до якого типу належить особа пропонується тест ЕРІ ( Г.Ю. Айзенка), який визначає міру екста-інтровертованості та нейротизму учня, що може допомогти при виборі професії;
Підбір професій по результатах тесту.
Робота з роздатковим матеріалом (15 хв.):
Огляд мотивів вибору професії;
Гороскоп професій (професія як поклик зірок);
Алгоритм професійного визначення;
Людина і світ професій.
Підсумок заняття (10 хв.):
Діти розповідають які особливості професій вони вже знають;
Ділимося враженнями від заняття.


Сценарій заняття на тему: «Основи підприємливості»
Тема: Розробка бізнес-ідей
Цілі уроку: - Формування економічного мислення;
-         Розвиток нестандартного мислення;
-         Формування навиків розроблення бізнес-ідей;
-         Розвиток лідерських навичок;
-         Формування підприємливого світогляду.
Методи роботи: елементи тренінгу, тестування, робота в групах, мозкова атака.
Матеріали для роботи:  проектор, столи для роботи у групах, картки «бізнес-плану», підручник «Моя економіка» Л.М. Кириленко, Київ, 2005, тест на здатність займатися бізнесом, фільм «Розмова з Богом»
Структура уроку:
1.     Організаційні моменти (привітання);
Ознайомлення із планом заняття. (5-7 хв.)
2.     Тренінгові заняття: (додаток 1)
А) вправа «Знайомство»;
Б) вправа «Сонечко» на прийняття правил роботи в групі;
В) вправа «Непотріб» на формування навичок рекламування;
Г) вправа «Шикуймося за зростом» на розминку мязів. (всього 25хв.)
3.     Вправи з основ підприємливості:
А) Хто може бути підприємцем (мозковий штурм) (додаток 2);
Б) тест: «Чи можеш ти бути підприємцем?» (додаток 3)
В) Розгадування ситуацій на нестандартне економічне мислення (додаток 4). (всього 25хв.)
     4. Розробка бізнес-ідеї «Благодійний ярмарок»:
          А) учні діляться на 2 групи;
          Б) заповнюють шаблон бізнес-плану (10 хв.) (додаток 5);
          В) презентація групових проектів. (всього 20 хв.)
     5. Обговорення впровадження бізнес-ідеї в життя. (10 хв.)
     6. Релаксація (перегляд світоглядного фільму). (5 хв.)
Повна тривалість заняття 1 год. 30 хв.
ДОДАТОК 1
      Вправа «Знайомство»
Успішність будь-якого навчального заняття, подальше психоемоційне самопочуття кожного з учасників навчального процесу, як і успішність нашої роботи, залежить від того, як нас зустрінуть (з усмішкою чи грубо), від атмосфери в аудиторії. Для цього і використовується метод «Криголам». Є різні способи ламання криги. Пропоную вправу «Знайомство».
            Мета: познайомити учасників один з одним, створити умови для ефективної праці.
             Учасникам пропонується об’єднатись у пари і спробувати за п’ять хвилин знайти у них три спільні риси і три відмінні і представити їх  групі.
 Вправа «Сонечко»
            Мета: прийняти правила для продуктивної роботи групи під час тренінгу, створити  сприятливий психологічний клімат.
            Кожному учаснику потрібно видати кілька маленьких клейких папірців жовтого кольору, де запропонувати написати одну чи декілька умов співпраці, необхідних саме йому для ефективної роботи в групі. Після чого, об’єднавши учасників у малі групи, дати кожній такі завдання:
·                на великому аркуші паперу намалювати сонечко, а потім у вигляді променів прикріпити до нього папірці з написаними умовами. В одному промені – пропозиції умов, що збігаються за  змістом;
·                Переформулювати пропозиції умов у вигляді норм поведінки, необхідних на тренінгу. Записати їх під відповідним променем.
Потім прийняти правила для всіх учасників групи: обговорити кожне з них – що означає, для чого потрібне. Тільки після того, як уся група прийме правило, тренеру  доцільно записати його на його на аркуші паперу фломастером червоного кольору.
     Вправа "Непотріб". Мета - дати можливість учасникам потренуватися у рекламуванні не дуже потрібного "товару", дотримуючись умов толерантного спілкування. Час - 10 хвилин. Кількість учасників без обмежень. Матеріали не потрібні. Особливі вимоги до приміщення відсутні. Процедура: учасники сидять по колу; тренер пропонує кожному назвати одну річ, яка йому не потрібна, але не викликає відрази (наприклад, "чоботи 47-го розміру", "яскраво-зелена краватка", "каструля з діркою" тощо). Тренер записує ці речі; коли всі висловилися, пропонує учасникам розрекламувати чужі непотрібні речі так, щоб той, хто назвав відповідну річ, забажав її "придбати". Якщо в ході "рекламування" хтось припустить висловлювання, яке викличе погіршення емоційного стану, огиду іншого учасника, винний продовжує працювати стоячи; при повторній помилці поза загальним колом і мовчки. Після закінчення вправи тренер ініціює обговорення результатів, фокусуючи увагу на ефективності емоційних, адресованих конкретній особі висловлювань та неефективності дублювання або пародіювання відомих рекламних слоганів, недоцільності непереконливих, незакінчених формулювань. Ця вправа буває особливо корисною, коли тренінг спрямований на навчання учасників методам заохочення людей до участі в профілактичних програмах.
      Вправа "Шикуймося за зростом». Мета - дати можливість учасникам м'язи та відпочити. Час - 5 хвилин. Кількість учасників - без обмежень. Матеріали - не потрібні. Особливі вимоги до приміщення – достатньо простору для виконання рухавки. Процедура: тренер розміщує учасників колом і пропонує заплющити очі. Не розплющуючи очей учасники мають вишикуватися за зростом. Можна робити кілька спроб.














ДОДАТОК 2
   Підприємці—це люди, котрі вміють віднаходити нові шляхи, нові можливості вироблення благ, упроваджувати нові ідеї, процеси або технології.
   Підприємці виносять на ринок нові товари або послуги. Багатьох товарів, якими сьогодні користуються люди, ще двадцять років тому не існувало. Серед них: ком пакт-диски, відео, мікрохвильові печі, домашні комп’ютери, килими, на яких не залишається плям, тощо. За кожним таким товаром стоять люди, котрі усвідомили ті потреби споживача, що не могли бути задоволені раніше, і віднайшли шляхи задоволення їх. Саме підприємці мобілізували ресурси і спромоглися запропонувати ці товари ринку споживачів, чудово розуміючи, що в разі, якщо їхня здогадка правильна, на них очікує величезний прибуток, якщо ж вона хибна—вони зазнають серйозних збитків. Уміння ризикувати—характерна риса підприємця.
    У наш час підприємець не просто відкриває нові ресурси, як, наприклад, родовища нафти, газу або рідкісних мінералів. Нині підприємці відкривають додаткові можливості по-новому використати вже наявні ресурси, приміром, відходити виробництва або поновлювати джерела енергії.
     Підприємці несуть економічну відповідальність перед суспільством за раціональне використання ресурсів. Тобто вони намагаються не лише добре організувати виробництво, а й підвищувати його ефективність.










ДОДАТОК 3
     Тест на здатність займатися бізнесом
  1. Чи поводитися ви наодинці так само, як тоді, коли за вами спостерігають?
  2. Чи вважаєте ви себе здатним стати головою сім'ї?
  3. Чи вважаєте ви  хитрість гарною й корисною рисою?
  4. Чи можете ви розпочати розмову на вулиці з незнайомою людиною?
  5. Чи знаєте ви, який колір сьогодні у моді?
  6. Чи їдете у транспорті без квитка, якщо забули вдома проїзний?
  7. Чи заздрите успіху Ваших знайомих?
  8. Чи звертаєте на «Ви» до ваших старших за віком родичів?
  9. Чи здатні ви усно швидко обчислити скільки буде 3% від 3%?
  10. Чи приходите вчасно в кіно?
  11. Чи приходите вчасно на побачення?
  12. Чи вважаєте за потрібне давати «чайові»?
  13. Чи засмучуєтесь, якщо вас обрахували на 1 гривню?
  14. Чи пам’ятаєте дату народження свого вчителя?
  15. Чи сідаєте у транспорті на будь-яке вільне місце?
  16. Чи сідаєте у таксі тільки на заднє сидіння?
  17. Чи любите робити записи до книги скарг?
  18. Чи вважаєте, що завжди достатньо лише одного попередження?
  19. Чи знаєте, які грошові одиниці існували у Стародавньому Римі?
  20. Чи зможете залишити валізу на вокзалі під наглядом зовсім незнайомої людини?
Повністю позитивна відповідь на кожне запитання дає 10 балів, повністю негативна—0 балів. Проміжні відповіді оцінюються «на око» між 0 і 10 балами. Наприклад, якщо ви з 10-ти своїх вчителів пам’ятаєте дату народження лише одного, відповідь—1 бал. Якщо відповідь на яке-небудь питання для вас є складною—5 балів. Склавши всі ваші бали, ви звертаєтесь до ключа тесту.
Ключ тесту:
120—200 балів—ви вроджений бізнесмен. Якщо ви отримали ці бали у результаті підглядування у відповіді, вирахуйте 80 балів і орієнтуйтеся на новий результат.
110—119 балів—ви володієте не всіма потрібними якостями бізнесмена, але у вас є реальні шанси досягти успіху у бізнесі.
50—90 балів—видно, у бізнесмени вам не вибитись, але судячи з усього, ви правдива, порядна людина, у вас непоганий характер, так що не все втрачено у житті.
ДОДАТОК 4
Питання на нестандартне мислення
1.      Умови страхування
Зазвичай в умовах страхування спеціально обумовлюються випадки травми, в яких людина сама винна, наприклад: куріння, водіння автомобіля без ременя безпеки, інші явні порушення. Лікування травм тоді страхові компанії не оплачують. Більше того, громадська думка все більше скерована проти таких проявів невиправданого ризику. Але все-таки один випадок подібних порушень вислизає від уваги, а між тим він приводить до серйозних травм, за яких може бути потрібним навіть хірургічне втручання. Більше того, майже завжди порушення продовжуються після операції. Що це за порушення правил безпеки і чому на нього не звертають уваги громадські організації, лікарні і страхові компанії?
2.      Цінники
В багатьох магазинах зустрічають ціни, що є трохи меншими за ціле число, наприклад 9 грн. 99 коп. замість 10 грн., або 99грн 95 коп. замість 100 грн. Вважається, що це зроблено для того, щоб створити у покупця ілюзію більш низької ціни. Але початково такі ціни стали встановлювати з іншої причини. Що за причина спонукала до такої практики?
    3. Килими з браком
Людина купила дуже дорогий східний килим в солідному магазині в одній з країн Близького Сходу. Пізніше вона знайшла в килимі брак. Вона віднесла його назад в магазин. Там визнали, що килим з браком, але відмовилися забирати його назад або знизити ціну. Чому?
4.      Пам'ятник комасі
Чому в пам'ять про комаху побудували пам’ятник в маленькому містечку Алабами?
5.      Сім дзвіночків
Маленький магазинчик у Нью-Йорку називається «Сім дзвіночків», хоча зовні висить 8 дзвіночків. Чому?
6.      Небачені скарби
На острові Науру на півдні Тихого океану дуже високі доходи на душу населення. Однак багатство острова не на тому, що там росте, виробляється чи здобувається. Звідки приходить це багатство?
7.      І у павучків є друзі
В певних районах франції є фермери по вирощуванню павуків. Для чого комусь знадобилося вирощувати павуків?
8.      Привид летів першим класом
Чому в список пасажирів літака було додано неіснуюче ім'я?
ДОДАТОК 5
Назва заходу: «Благодійна ярмарка»
Наші цілі: - збір коштів на фонд Червоного хреста;
-         Виховання милосердя;
-         Розвиток підприємницьких здібностей.
До кого ми скеровуємо заходи? - Учні гімназії;
- вчителі;   - батьки.
Завдання
Термін реалізації
Відповідальні особи
1.Розподіл доручень між чле-нами ШКП по орг. ярмарки
03 грудня- 07 грудня
Процюк О.С., Мороз О.В.
Богомаз О.
2. Виготовлення оголошень, реклами заходу
до 10-го грудня
Бляшук Л., Новосад А.
3. Організація та проведення благодійної ярмарки
14 грудня
Процюк О.С., Мороз О.В.
Покиньборода О.О.
4. Підведення підсумків, перерахунок коштів на Ч.Х.
14-15 грудня
Мороз О.В.
Богомаз О.
Наші ресурси
Чим ми розпоряджаємося?
Що ще ми повинні зробити?
- приміщення, столи
- реклама заходу;  - друк оголошень;  
- купівля цінників; - підготовка приміщення, столів, логотипів Ч.Х., скриньок
Як ми фінансуватимемо захід?
Планові доходи: розмір і джерела
435 грн.—виручка від реалізації учнівських виробів, благодійні внески
Планові витрати: розмір і вид
- виготовлення оголошень, реклама заходу- 25 грн.;
- купівля цінників, оформлення столів-25 гр


Оцінка ефектів нашого заходу
-         Перерахунок коштів на фонд Ч.Х.;  - Виховання милосердя;  
-         Розвиток підприємницьких здібностей



НАША РОБОТА:
Напрямки діяльності:
1.     Підготовка учнів до  олімпіад, турнірів, конкурсів економічного спрямування (Платаш А.М.)
2.     Економічні ігри «Менеджер», «Кеш-флоу» (Платаш А.М.)
3.     Розроблення, реалізація та впровадження в життя  бізнес-ідей (Процюк О.С.)
4.     Заняття із розвитку підприємницьких рис, економічного мислення (Процюк О.С.)
5.     Робота із профорієнтації, свідомого вибору професії (Мороз О.В.)
6.     Психологічні тренінги (Мороз О.В.)
7.     Робота у блозі, на форумі (Мороз О.В.)
8.     Виготовлення буклетів, логотипів, стендів клубу(Процюк О.С.)
9.     Презентація роботи клубу (Процюк О.С., Мороз О.В., Платаш А.М.)
Форми роботи:
1. Лекції
2. Бесіди
3. Дискусії
4. Тренінги
5. Круглі столи
6. Зустрічі
7. Ігри
8. Екскурсії
9. Концерти
10.Свята

План роботи шкільного клубу підприємництва «Alarum»
Володимир-Волинської гімназії
на 2012-2013н.р.



    № п\п
Зміст роботи
Дата
   Відповідальний
1. 
       Організація діяльності клубу
      Жовтень, 2012р.
Мороз О.В.
Процюк О.С.
Платаш А.М.
2.
        Підготовка учнів до  олімпіад, турнірів, конкурсів економічного спрямування
постійно
Платаш А.М.
3.
 Розроблення, реалізація та впровадження в життя  бізнес-ідей

постійно
 Процюк О.С.
4.
     Економічні ігри «Менеджер», «Кеш-флоу» Платаш А.М.

постійно
Платаш А.М.
5.
       Робота із профорієнтації, свідомого вибору професії
постійно
Мороз О.В.

6.
          Психологічні тренінги
постійно
Мороз О.В.

7. 
       Робота у блозі, на форумі
постійно
Мороз О.В.

8. 
        Виготовлення буклетів, логотипів, стендів клубу
постійно
Процюк О.С.
9.
          Презентація роботи клубу 
     Двічі на рік 
    Процюк О.С. 
Мороз О.В.
Платаш А.М.

  



























План роботи шкільного клубу підприємництва «Alarum»
Володимир-Волинської гімназії
на жовтень-листопад 2012р.
1.
        Організація діяльності клубу:
       -організаційне заняття (формування групи, створення назви, логотипу, визначення напрямків роботи, обговорення Статуту, розподіл доручень)
26 жовтня
Мороз О.В.
Процюк О.С.
Платаш А.М.
2.
       Підготовка учнів до  олімпіад, турнірів, конкурсів економічного спрямування
     Жовтень-листопад
Платаш А.М.
3.
     Розроблення та впровадження в життя  бізнес-ідеї «Макулатурінг»

       9, 23 листопада
Процюк О.С.
4. 
         Психологічні тренінги по самоактуалізації, розвитку лідерських здібностей, генерації ідей. 
 23 жовтня,
      9, 23 листопада
Мороз О.В.

5.
          Робота у блозі, на форумі
постійно
Мороз О.В.

6.
         Виготовлення  логотипу, стенду  клубу
листопад
Процюк О.С.
7.
        Презентація роботи клубу
листопад
Процюк О.С.
 Мороз О.В.
Платаш А.М.




















 
План роботи шкільного клубу підприємництва «Alarum»
Володимир-Волинської гімназії
на грудень 2012р.

№ п\п
Зміст роботи
Дата
Відповідальний
1.
Заняття із профорієнтації
грудень
Мороз О.В.

2.
Підготовка учнів до  олімпіад, турнірів, конкурсів економічного спрямування
грудень
Платаш А.М.
3.
Розроблення, реалізація та впровадження в життя  бізнес-ідей («Благодійна ярмарка», «Новорічне Євробачення»)
7, 14 грудня
Процюк О.С.
4.
Психологічні тренінги  
7,26 грудня 
Мороз О.В.

5.
Робота у блозі, на форумі
постійно
Мороз О.В.
6.
Виготовлення буклетів клубу
грудень
Процюк О.С.



























План роботи шкільного клубу підприємництва «Alarum»
Володимир-Волинської гімназії
на січень-лютий 2013р.
№ п\п
Зміст роботи
Дата
Відповідальний
1.
Заняття із профорієнтації
25 січня
Мороз Л.В.

2.
Залучення учнів 7-8 класів до заняття у клубі
14, 25 січня
Платаш А.М.
3.
Розроблення, реалізація та впровадження в життя  бізнес-ідей
Січень-лютий
Процюк О.С.
4.
Психологічні тренінги
8,22 лютого
Мороз Л.В.

5.
Робота у блозі, на форумі
постійно
Мороз Л.В.
6.
Зустріч із членами ШКП с. Зимне
лютий
Процюк О.С.




План роботи шкільного клубу підприємництва «Alarum»
Володимир-Волинської гімназії
на квітень-травень 2013р.
№ п\п
Зміст роботи
Дата
Відповідальний
1.
Відвідування центру зайнятості
5 квітня
Мороз Л.В.

2.
Економічна гра
19 квітня
Платаш А.М.
3.
Зустріч з представником центру зайнятості у гімназії
17 травня
Процюк О.С.



4.
Робота у блозі, на форумі
постійно
Мороз Л.В.

План роботи шкільного клубу підприємництва «Alarum»
Володимир-Волинської гімназії
ім. О. Цинкаловського
на 2013-2014н.р.
№ п\п
Зміст роботи
Дата
Відповідальний
1.
Організація діяльності клубу
Вересень, 2013р.
Мороз Л.В.
Процюк О.С.
Платаш А.М.
2.
Підготовка учнів до  олімпіад, турнірів, конкурсів економічного спрямування
постійно
Платаш А.М.
3.
Розроблення, реалізація та впровадження в життя  бізнес-ідей

постійно
Мороз Л.В.
Процюк О.С.
Платаш А.М.
4.
Економічні ігри «Менеджер», «Кеш-флоу»
постійно
Платаш А.М.
5.
Робота із профорієнтації, свідомого вибору професії
постійно
Мороз Л.В.

6.
Психологічні тренінги
постійно
Мороз Л.В.

7.
Робота у блозі, на форумі
постійно
Мороз Л.В.

8.
Виготовлення буклетів, логотипів, стендів клубу
постійно
Процюк О.С.
9.
Презентація роботи клубу
Двічі на рік
Процюк О.С. Мороз Л.В.
Платаш А.М.



План роботи шкільного клубу підприємництва «Alarum»
Володимир-Волинської гімназії
Ім.. О. Цинкаловського
на вересень 2013р.


№ п\п
Зміст роботи
Дата
Відповідальний
1.
Організація діяльності клубу:
-організаційне заняття (формування групи,  визначення напрямків роботи, обговорення Статуту, розподіл доручень, ознайомлення із традиціями, досягненнями, напрямками роботи клубу)
До 15 вересня
Мороз Л.В.
Процюк О.С.
Платаш А.М.
2.
Підготовка учнів до  олімпіад, турнірів, конкурсів економічного спрямування
Вересень
Платаш А.М.
3.
Розроблення та впровадження в життя  акції «Милосердя» (збір коштів для  обласного фонду «Милосердя»)

18 вересня
Процюк О.С.
4.
Психологічні тренінг «Зруйнуй бар’єр у спілкуванні».
13.09.
27.09.
Мороз Л.В.

5.
Робота у блозі, на форумі
постійно
Мороз Л.В.

6.
Проект «Старші – молодшим» (Хвилина інформування «Для чого потрібні гроші» - 5 класи)
27.09.
Процюк О.С.
7.
Презентація роботи клубу
13.09.
Процюк О.С. Мороз Л.В.
Платаш А.М.



План роботи шкільного клубу підприємництва «Alarum»
Володимир-Волинської гімназії
Ім.. О. Цинкаловського
на жовтень 2013р.

№ п\п
Зміст роботи
Дата
Відповідальний
1.
Підготовка учнів до  олімпіад, турнірів, конкурсів економічного спрямування
Жовтень
Платаш А.М.
2.
 Психологічні тренінг  «Самонавіювання як спосіб стати успішним»
04.10.
18.10.
Мороз Л.В.

3.
Робота у блозі, на форумі
постійно
Мороз Л.В.

4.
Проект «Старші – молодшим».  Розробка, презентація та розповсюдження буклетів «Навіщо купувати більше»
04.10.
Процюк О.С.
5.
Організація та проведення збору макулатури
Жовтень
Процюк О.С. Мороз Л.В.
Платаш А.М.




План роботи шкільного клубу підприємництва «Alarum»
Володимир-Волинської гімназії
Ім.. О. Цинкаловського
на листопад 2013р.
№ п\п
Зміст роботи
Дата
Відповідальний
1.
Підготовка учнів до  олімпіад, турнірів, конкурсів економічного спрямування
Листопад
Платаш А.М.
2.
Психологічні тренінги « Основи особистісного зростання»
01.11.
15.11.
Мороз Л.В.

3.
Робота у блозі, на форумі
постійно
Мороз Л.В.

4.
Зустріч із волонтером Корпусу Миру Джейкобсом Макгрю, бакалавром з економіки «Безробіття та його наслідки»

01.11.
Платаш А.М.



    













План роботи шкільного клубу підприємництва «Alarum»
Володимир-Волинської гімназії
Ім.. О. Цинкаловського
на грудень 2013р.
№ п\п
Зміст роботи
Дата
Відповідальний
1.
Психологічні тренінги «Вивчення власного «Я»
06.12.
20.12.
Мороз Л.В.

2.
Робота у блозі, на форумі
постійно
Мороз Л.В.

3.
Заняття з економіки «Окремі види інвестицій»
20.12.
Платаш А.М.
Процюк О.С. Мороз Л.В.
4.
Розробка та презентація бізнес ідей
06.12
Процюк О.С. Мороз Л.В.
Платаш А.М.



Немає коментарів:

Дописати коментар